Tísňová péče
Kde nás najdete
Sladkovského 428/16, Plzeň 32600
Na koho se můžete obrátit
Bc. Alice Průchová
Tel.: 377 459 157 E-mail: WevmVWfjb-uy.Z4WHfpr6W7%WkvDRW7r
Pro koho je služba určena
Senioři
Senioři
Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením
Kontaktní údaje
Tísňová péče
Typ služby
Tísňová péče
Poskytovatel
Městská charita Plzeň
Kraj
Plzeňský kraj
Úhrada
povinná
Způsob poskytování
terénní
Vedoucí služby
Bc. Alice Průchová
Registrační číslo služby
9831461
Poslání a cíle
Posláním tísňové péče je poskytnutí pomoci prostřednictvím distanční telefonické komunikace klientovi, v jeho domácím prostředí. Klient se 24 hodin denně stisknutím tlačítka dovolá kvalifikovanému pracovníkovi, který je obeznámen s jeho situací.
Cílové skupiny
Fakultativní služby
Převoz klienta osobním automobilem:
- Cena za 1km – 10Kč.
- Cena za 1 hodinu čekání je 100Kč.
- Částka se přepočítává dle skutečně spotřebovaného času.
Další informace
Tento projekt je spolufinancován statutárním městem Plzeň
|
Posláním tísňové péče je poskytnutí pomoci prostřednictvím distanční telefonické komunikace klientovi, v jeho domácím prostředí. Klient se 24 hodin denně stisknutím tlačítka dovolá kvalifikovanému pracovníkovi, který je obeznámen s jeho situací.
Distanční znamená: vzdálený, pracovník služby je přítomen na krizové lince mimo Vaše bydliště a řeší s Vámi vzniklou situaci telefonicky za svého pracoviště.
Situace, ve kterých nejčastěji pomáháme: ohrožení zdraví pádem nebo nevolností.
Cílová skupina:
- Klienti se zdravotním postižením
- Senioři
Zásady
- dodržování základních lidských práv a svobod, etického kodexu Charity ČR
- respektování soukromí klientů, jejich intimity a důstojnosti
- odbornost pracovníků
- klient zná pracovníky služby a oni znají jeho
- sociální pracovník každý měsíc zatelefonuje každému klientovi a podle přání ho i navštíví
- poskytování základního sociálního poradenství o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení
Cíle
- setrvání v domácím prostředí co nejdéle
- získání a udržování pocitu bezpečí klienta u něj doma
- získání a udržování pocitu jistoty rychlé pomoci v případě nepříznivé situace
- získání okamžitého navázání hovoru s pracovníkem pro hledání řešení náhlé situace klienta
Okruh osob
- osoby starší 18 let, žijící na území města Plzně
Nepříznivá sociální situace
Naši klienti se mohou obracet na službu v okamžiku, kdy vzhledem ke svému vyššímu věku, zhoršenému zdravotnímu stavu a z důvodu, že žijí sami, hrozí riziko, že by došlo k události, kdy budou potřebovat pomoc jiné osoby. Tísňová péče tak může eliminovat pocit nejistoty a obavy, že pomoc nepřijde včas, ale naopak navozuje pocit bezpečí, protože se může spolehnout na rychlou a flexibilní pomoc.
Celková kapacita
- 100 klientů
Základní činnosti (zákon č. 108/2006 Sb.):
- Poskytnutí nebo zprostředkování neodkladné pomoci při krizové situaci
- Sociálně terapeutické činnosti
- Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Pomoc při prosazování práv a oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Rozsah služby:
- Služba je poskytována v Plzni.
Průběh služby:
Nepřetržitá distanční hlasová nebo elektronická komunikace je poskytována MCHP ve spolupráci s Městskou policií v Plzni, 24hodin denně, 7 dní v týdnu.
Speciální zařízení se skládá z telefonního přístroje nebo GSM brány a tísňového tlačítka. Uživatel nosí u sebe tlačítko, jehož zmáčknutím si v kteroukoliv denní nebo noční dobu přivolá pomoc. Po hlasitém spojení je zprostředkována nebo poskytnuta neodkladná pomoc.
Služba zajišťuje klientům a jejich rodinám pocit bezpečí a jistoty v domácím prostředí, oddaluje nutnost eventuální hospitalizace.
Smluvně se poskytuje služba podle individuálních potřeb uživatele na základě standardů kvality sociálních služeb a vnitřních předpisů. Dále se řídí individuálním plánem každého uživatele. Poskytuje také fakultativní službu převozů klientů.
Cena služby:
- zavedení služby 500,-Kč
- měsíční poplatek 600,-Kč (= 20,- Kč/den)
Dokumenty střediska (žádost, smlouva, ceník, ...) ke stažení zde. |